Search This Blog

Monday, January 14, 2013

Cerita hidup..dan perniagaan ku dalam masa 6 bulan yang lepas (jahit manik, buat pakej sewa buaian berendoi, pakej sewa pelamin simple, dan menjahit baju kurung..)

Salam 2013 semua,

Wah dah lama btul x update blog ni...huhuhu...tahun lps tahun yang mencabar tan sangat la sibuk utk memajukan dan membangunkan perniagaa family aku... kali ni aku nak update kaw2 blog aku ni.. 

hari ini nak cerita apa yang aku buat selama 6 bulan yang lepas k... ceritanya alkisah mula2 aku buat perniagaan kecil- kecil pakej pasang buaian berendoi untuk baby cukur  dan  majlis aqiqah...rujuk gambar2 dibawah ye,] :


Ini project yang pertama utk cucu haji,]....fairytale garden theme ada,english garden theme ada,princess theme and arabic theme pun bleh gak,]


























Pakej start from RM250....
Alkisah keduanya plak...buat projek pasang mini pelamin n pelamin sepupu aku...rasa xpuas plak rasanya...rasa nak buat lagi...kepada sesiapa yang berminat bleh la..kita bagi best price...hehehe kepuasan lebih penting dari semuanya,]

Ini simple mini pelamin  pasang kat kuala pilah:


























dan ini pula simple pelamin kawin sepupu aku:






































dan tidak dilupakan pasang backdrop untuk birtday party anak kak maheran kawan biz aku ni,]




























Semua pakej pemasangan hanya bermula daripada RM 300.00++

Alkisah yang ketiga ni start masa bulan puasa aritu...ada la member ofis aku ni dia tgk baju kawin aku yang aku buat sendiri ngan detail manik skali..ni ha gambarnya simple lace pacth with beads and swaroski diamond:

































terus dia minta aku jahitkan manik kat baju dia n anak dia...ini la hasil pertama utk customer pertama aku:




























lepas baju ni la...aku jad busy body gila belajar jahit manik n teruskan mengambil tempahan sampai hari ini,]....kalo bj kurung upahnya starts from RM 60.00.... kalo baju kawin or bertunang yang ekslusif mcm gambar kat bawah ni start from RM150

































dan  baju batik sutera seperti dibawah ni antara paling mencabar keimanan aku masa menjahit:
































Last skali paling aku suke n mencabar ialah buat satin ribbon rose bud yang banyak ,]















Jika sesiapa perminat boleh la pm saya di FB ok....sbb sbb nya sy jarang update blog...tp kalo fb tu hari2 mengadap,]....or you can call me 0173783584

1 comment:

  1. Cantik 2 semuanya..harga pun berpatutan..jahitan manik awak kemas:)

    ReplyDelete